Thursday 3 November 2011

Na poczatku...

Od czego zaczac swoja wloska przygode....
Wlochy niestety nie rozpieszczaja swoich obywateli latwoscia zalatwienia formalnosci...

Niestety ...moje i nie tylko moje wrazenia, ze tutaj interpretacja przepisow zalezy bardziej od osoby, ktora przyjmuje petenta ...niz od samych przepisow..

Moj osobisty komentarz ;-) :
Moim zdaniem urzedy we Wloszech …to dosc ciekawa sprawa …kazdy interpretuje przepisy na swoj sposob i moga wymagac innych documentow niby w tym samym urzedzie, tylko pod innym adresem. Takie wlasnie mam doswiadczenia. Powiem szczerze ...ze w moim przypadku ...moznaby dobra komedie zrobic na temat moich osobistych doswiadczen z tym zwiazanych. ...film zdecydowanie dlugometrazowy. Jeden urzad kometuje inny, comune mi powiedziala, ze ASL interpretuje prawo jak chce, naduzywa wladzy. Jedna Agenzia delle Entrate jak uslyszala, gdzie robilam CF (ktory mi wyrobili niepoprawnie), zaczeli sie smiac ...i mowic, ze tam nie umieja nawet wpisac imienia. ...w tamtej Agenzia delle Entrate mi powiedzili cos w stylu: ‘tak zrobilismy blad, nie da sie go naprawic i co nam zrobisz?’ ...rece mi opadly... i zrobilam ...niezla scene... Postawilam sie i powiedzialam, ze nie wyjde. ...musialam rozmawiac z dyrektorem... Wyslali mnie do ambasady polskiej (co ma ambasada polska wspolnego z wloskim codice fiscale…!?!) Oczywiscie nic i ambasada mi jedynie zaproponowala, ze na pismie mi napisze, ze nie wydaje zaswiadczen o ktore mnie poprosili. W koncu po prostu poszlam do innej Agenzia delle Entrate i problem rozwiazali, komentujac jakie 'glupie baby' pracuja w tej drugiej Agenzia delle Entrate. …I w ogole smiechu warte... W ASL dostalam liste dokumentow, ktore musze przyniesc, miedzy innymi 'stato di servizio' ....a jak sie spytalam co to jest 'stato di servizio' ...pani, ktora mi owa liste dala powiedziala z mina conajmniej obrazona, ze w ogole smiem pytac: 'Nie wiem'. ...prosi mnie, zebym dostarczyla 'stato di servizio' ...i nie ma pojecia co ma na mysli... I malo tego kompletnie nie ma zamiaru sie dowiedziec, aby udzielic mi tej informacji:-/

Niby prosta sprawa ...ale ...ja przynajmniej tego nie przeszlam bez bolu ;-) Mam material na film 'Mis 2'  ;-)


Co i gdzie trzeba zalatwic:

Codice fiscale: 
Gdzie: Agenzia delle Entrate.
Documenty: polski dowod osobisty lub paszport. Mozliwe, ze poprosza o certificato di residenza, ale to absolutnie nie jest wymagane.


Residenza: 
Gdzie: Comune
Documenty:
3 fotocopia di documento
L’ultima busta paga.
Znaczek skarbowy (marca): €14,62. Po 60 -90 dniach bedzie potrzebny jeszcze jeden taki znaczek. Mozna go kupic w Tabaccaio.
Trzeba (choc czy trzeba tak naprawde to nie wiadomo...) wypelnic takze dwa formularze: ‘Richiesta di attestazione regolarita del soggiorno per i cittadini dell’Unione Europea’ i richiesta di escrizione anagrafica di cittadino dell’Unione Eutopea’.


ASL (Azienda Sanitaria Locale): 
Prawo do opieki zdrowotnej. Oczywiscie, zeby ja otrzymac, trzeba pracowac.
fotocopia di contratto
stato di servizio
fotococpia socumento
certificato di residenza
fotocopia di codice fiscale

No comments:

Post a Comment